O powszechnym dostępie wizytówek Google My Business dla osób, które posiadają fizyczną lokalizację, prawdopodobnie już słyszałeś. Jeżeli nie, to spieszymy z odpowiedzią, jakich korzyści możesz się spodziewać. To nieoceniona pomoc w promocji oferty w sieci internetowej. Jeżeli stawiasz w prowadzonej działalności na wsparcie lokalnego biznesu, z uwzględnieniem mieszkańców czy przyjezdnych, wizytówka jest Twoim “must have”. Nie możesz jednak pominąć szeregu czynności, zawierających w sobie pozycjonowanie gorzow. Pamiętaj, priorytetowe jest pozycjonowanie wizytówki Google, w taki sposób, aby była maksymalnie wyeksponowana dla Twoich klientów.
Konfiguracja wizytówki
Pierwszym krokiem jest przejście procesu rejestracji i weryfikacji danych umieszczonych w wizytówce. Mowa tutaj o nazwie firmy, adresie, danych kontaktowych czy kategorii opisującej charakter działalności. Jest to jednak szczególnie ważne pod kątem możliwości rozpoczęcia pozycjonowania wizytówki Google. To podstawa marketingu cyfrowego w XXI wieku. Pamiętaj, że każdy z tych elementów możesz edytować w dowolnym momencie, jeśli zajdzie się potrzeba aktualizacji. Google szczególnie zwraca na to uwagę pod kątem oceny E-A-T.
Korzyści z posiadania wizytówki
- jest w pełni darmowa,
- zwiększa szanse na zdobycie nowych klientów,
- ułatwia kontakt,
- pomaga zlokalizować firmę stacjonarnie,
- stanowi wsparcie dla zbudowania pozytywnego wizerunku,
- zwiększa klikalność.
Czy wiesz, że niemal 50% wszystkich zapytań z sieci dotyczy lokalny firm i sklepów? Wizytówka Google wpływa więc na decyzję zakupową. 1 na 3 klientów poszukuje informacji w sieci, zanim wybierze się do lokalu. Nie zapominaj o potencjale, jaki niesie ze sobą regionalne pozycjonowanie gorzow i zadbaj o odpowiednią komunikację oraz dostęp do informacji. Wizytówka może poprawić Twoją konwersję nawet o 25%.
Pozycjonowanie wizytówek Google – najważniejsze elementy w pigułce
-
Dane
Pamiętaj, że znajdujące się w wizytówce dane muszą być aktualne. Im jest ich więcej, tym lepiej. Mają one wpływ na pierwsze wrażenie klienta. Jeśli użytkownik nie znajdzie szybko tego, czego potrzebuje, wybierze inne miejsce.
2. Opis
Jest to element treści, który łatwo pozycjonować za pomocą słów kluczowych oraz oryginalnych, autorskich materiałów. Chociaż masz do dyspozycji 750 znaków, tylko 250 od razu wyświetla się użytkownikom.
3. Atrybuty
Są one dodatkowymi atutami, które wyróżniają Twoją działalność na tle konkurencji, to odznaczenia, takie jak: specjalne udogodnienia, miejsca parkingowe, dostępność dla dzieci i osób niepełnosprawnych. Mogą je dodawać również użytkownicy sieci, musisz je jednak sprawdzać
4. Zdjęcia
Materiał wizualny zawsze przemawia bardziej. Warto zadbać o wysoką jakość zdjęć, które pokażą klientowi Twoją działalność i urozmaicą opisy oferty. Najpierw kupują oczy!
5. Opinie
Z ich pomocą możesz poprawić konwersję o ponad 250%, są one także czynnikiem rankingowym dla Google. Dodatkowo wpływają pozytywnie na wrażenia użytkowników, którzy dostają sprawdzone informacje.
Pozycjonowanie gorzow oraz konfiguracja wizytówki Google to nie są proste procesy, zwłaszcza jeżeli chciałbyś w szczególny sposób zaznaczyć swoją obecność w przestrzeni Internetu. Największym plusem posiadanej wizytówki jest jej integracja z innymi usługami Google, w tym z mapami. Za sprawą geolokalizacji, zyskujesz większe szanse w osiągnięciu wyższego statusu w wynikach wyszukiwania.